המאמר הזה מיועד להכווין אנשי קריאייטיב בתחילת דרכם בעולם העיצוב.
להלן מספר טיפים חשובים לעיצוב מודעות שיעזרו להציג את רעיונותיכם באור הטוב ביותר.
איך לארגן טיפוגרפיה, לוגו, מוצרים וויז'ואלים קריאייטיביים באופן אסתטי ומושך.
מודעה שעוצבה נכון תעזור להבליט את הרעיון שלכם בצורה משכנעת ותתרום לחיזוק הפורטפוליו שלכם.
אני מחלק את הרעיונות העיצוביים לקטגוריות שונות:
מודעה ללא קופי.
מודעה ללא לוגו.
מודעה עם קופי ועם לוגו.
מודעה עם קופי ותמונה של המוצר (פקשוט).
מודעה עם סטריפ מעוצב עבור הקופי והלוגו.
מודעה טיפוגרפית בלבד.
מודעה ללא קופי
במודעות שבהן אין טקסט, הקריאייטיב מועבר דרך תמונה (הוויז'ואל).
הלוגו יכול לתפוס אחת משתי עמדות:
מופנם ונמצא בפינה
או בלב הזירה - כאשר הלוגו עצמו משמש כתחליף לטקסט במודעה.
אפשר להבחין שכל הסידורים מאוד דומים.
להלן אינפוגרפיקה המסבירה את הגריד של המודעות השונות:
מודעה ללא לוגו
במודעות שבהן אין לוגו, המוצר עצמו מתפקד בתור הקופי וניתן להוסיף קופי אם צריך.
זה מאוד דומה לדוגמה הקודמת של מודעה ללא קופי.
מודעה עם קופי ועם לוגו.
העיצוב המצוי ביותר של מודעות.
המרכיבים הינם: וויז'ואל, קופי ולוגו. לפעמים יש גם סיסמא או הסבר המצורף ליד הלוגו.
שימו לב שהקופי פה הוא לא העיקר.
הפונט של הקופי יהיה הפונט של המותג או פונט אשר מחזק את המסר ומוסיף לעיצוב.
מודעה עם קופי ותמונה של המוצר (פקשוט).
עיצוב זה חזק במיוחד כי הוא מראה לא רק את הלוגו אלה גם כיצד המוצר נראה ויוצר הטמעה של הרעיון אצל הצופה הצרכן.
כמו שאתם יכולים לראות פה - כל העיצובים דומים מאוד לדוגמה הקודמת פשוט במקום לשים לוגו > לשים תמונה של המוצר עצמו, מה שנקרא ה- פקשוט.
מודעה טיפוגרפית בלבד.
כל העיצוב יושב על הקופי ולכן ההחלטה של הפונט חשובה מאוד!
אי אפשר סתם לזרוק פונט חינמי שמצאתם באינטרנט. יש לזה משקל רב.
לרוב הפונט יהיה קשור לשפה העיצובית ולספר מותג של החברה או פונט מיוחד רק עבור המודעה שמחזק את המסר וממשיך אותו.
לכל פונט יש סיפור ואופי משלו. להלן כמה דוגמאות:
להלן דוגמאות של מודעות טיפוגרפיות בלבד ללא ויז'ואל:
Comments